Wat kost adverteren op Google

Net zoals dit vaak wordt gevraagd over adverteren op Facebook, wordt ook deze vraag vaak gesteld. En wederom, geen eenduidig antwoord omdat dit van zoveel factoren afhangt; concurrentie, kwaliteit advertentie vs landingspagina, sector, zoekwoorden enz. Uiteraard zijn er wel gemiddelden, en die gemiddelden zijn dan toch ook weer verschillende van sector. Wordstream heeft hiervan een

Relationship tab op Linkedin

Een geweldige functionaliteit op Linkedin is de tab ‘Relationship’. Het geeft je de mogelijkheid om extra info aan je contacten toe te voegen: – hoe je elkaar hebt leren kennen (vaak weet je dat na een jaar niet meer) – of een kleine nota toe voegen – .. Kortom, je eigen kleine crm. Een functie die

Facebook en Instagram afmetingen en formaten 2016

Wanneer je Facebook en Instagram zakelijk wenst te gebruiken, dien je niet alleen veel afbeeldingen te gebruiken, je moet ze ook opladen in het juiste formaat.

Als particulier maakt het niet altijd uit of er een stukje van je foto wordt afgesneden, of de kwaliteit wat naar beneden wordt gehaald. Voor een bedrijf is kwaliteit van beeldmateriaal echter cruciaal.
Onderstaande infographic geeft je een totaal overzicht van alle formaten, zowel voor Facebook als Instagram, zowel voor foto’s bij posts, advertenties en video.

Hoe de autoplay van video’s afzetten op Linkedin

Waarschijnlijk ook al gemerkt, sedert kort beginnen video’s automatisch te spelen in je newsfeed op Linkedin. Redelijk irritant. Gelukkig kan je dit afzetten: Ga naar je instellingen via je foto rechtsboven; Kies van de vier tabs voor ‘Account’, klik op “Manage video settings”. Gewoon afvinken en klikken op ‘Save settings’.

Adverteren op Facebook, werkt dat?

Om al gelijk te antwoorden: Ja hoor! Maar zoals met de meeste schijnbaar simpele dingen, is hier ook een ‘maar’. Adverteren is één ding, gericht adverteren is iets anders. Een aantal tips. De twee belangrijkste advertentiemogelijkheden zijn het sponsoren van een post update en een gewone advertentie. Wanneer je een Facebook pagina beheert, kan je op

Sociale Media, moet dat écht als ondernemer?

Sociale Media - Facebook Twitter LinkedinEen veelgestelde vraag van lokale ondernemers; “Moet ik meedoen met al dat sociaal gedoe?”. Meestal antwoord ik volmondig “Ja!”. Sociale media is al lang geen hype meer, is het eigenlijk ook nooit geweest en verdwijnen zal het ook niet meer. Maar zoals met alles, is hier ook een “maar”. We bekijken even de punten die je aandacht verdienen.

Online worden niet alleen opinies en ervaringen gedeeld, maar ook veel vragen gesteld. De tijd dat mensen hun Gouden Gids vastnamen en lukraak een ondernemer kozen is voorbij. Men stelt de vraag gewoon online, op Facebook, op Twitter, zelfs op Linkedin. “Welke tv raden jullie aan”, of “Waar kan ik terecht voor een goede manicure?”. Advies wordt gevraagd aan hun vrienden, volgers. Mond-aan-mondreclame dus, maar dan online. Mensen geven graag hun advies of mening, maar online is het bereik en de mogelijke impact uiteraard veel omvangrijker. Zowel positief als negatief. Het is dan ook maar beter dat je deze vragen en opinies kan oppikken.