Solliciteren via LinkedIn met je smartphone

Het is duidelijk dat LinkedIn "the place to be" wil zijn voor jobaanbiedingen. Niet alleen je cv online zetten, bedrijven aantrekken om vacatures te plaatsen, tegen betaling uiteraard, maar ook het sollicitatieproces proberen ze via hen te laten verlopen. Het zal bedrijven uiteraard aanmoedigen om hun vacatures bij hen te plaatsen, maar het zal werknemers ook aanmoedigen om hun profiel up to date te houden.   (more…)
More

Gratis sociale media monitoring tools

Kleine bedrijven, en dan vooral KMO’s of zelfstandigen hebben niet altijd het budget om gespecialiseerde software aan te schaffen. Software die je kan melden wanneer je naam, bedrijf of product ergens wordt vermeld op het internet. En met “ergens” bedoelen we de talloze netwerken en sites. Denk niet alleen Facebook en Twitter, maar ook Yelp, Google+, Instagram en de talloze blogs en fora. Uiteraard is niet alles te monitoren, alleen wat publiek wordt geplaatst. Wat iemand aan zijn vrienden verte...
More

Stel je vraag mondeling aan Google

Dat ze bij Google niet stilzitten weten we onderhand al wel. Zo wordt het algoritme om de meest relevante zoekresultaten te tonen steeds weer aangepast. Alvast een uitdaging voor SEO consultants. Maar innoveren trachten die jongens uiteraard ook steeds. Zo kan je nu je vraag gewoon mondeling stellen aan Google. Voorwaarde is wel Chrome als browser te gebruiken. Mijn uitgebreider artikel over conversational search mét test kan je lezen op Content Marketing Experience (in het Engels). ...
More

Clubhouse; co-working, maar nét iets anders

Over heel het land vind je tegenwoordig co-working spaces. Werkplekken die je per uur, per dag of per maand kan afhuren. Handig voor freelancers en vertegenwoordigers die geen vast kantoor hebben maar af en toe toch een professionele ruimte nodig hebben. Denk aan vergaderingen, presentaties, brain storm sessies, enz. De bekendste in Vlaanderen zijn Bar D’Office, Burooz, richting Brussel denken we aan Betagroup in Etterbeek en The Loft in Vorst. Recentelijk is er eentje bijkomen; Clubho...
More

Een infographic maken van je Google Analytics cijfers

Visual.ly heeft onlangs weer iets leuks gelanceerd, een infographic maken van  je site-statistieken op basis van Google Analytics. Het wordt je gratis aangeboden, data is uiteraard beperkt, maar voor kleinere sites is dit wel een leuke. Data is de basisinfo, zo wordt er geen rekening gehouden met je goals, segmenten ed... Maar voor sommige klanten is het wel fijne om zulk een rapportje te krijgen op wekelijkse basis en dan een degelijk volwaardig rapport op bv maandelijkse basis. Dit is een v...
More

Foursquare, niet onbelangrijk voor horeca en retail

Nog te vaak focussen heel wat zaakvoerders van restaurants, snackbars, kledingzaken ed teveel op hun Facebook pagina. Uiteraard is dit een nuttig instrument, maar er is meer dan Facebook alleen. Foursquare mag niet onderschat worden. Foursquare zorgt voor ‘social signals’, ook niet onbelangrijk voor SEO trouwens. Foursquare gebruikers zijn ook vaak actief op Twitter en/of hebben hun Foursquare account gekoppeld aan hun persoonlijk Facebook profiel. Telkens zij inchecken wordt dit dan ook vaak...
More

Hoe met je meta title tag de zoekresultaten beïnvloeden

Je site in de index van zoekmachines zoals Google krijgen is niet zo moeilijk, hoog scoren in de zoekresultaten is een ander paar mouwen. Uiteindelijk hangt het van heel wat factoren af. In totaal komen er ongeveer 200 parameters aan te pas (waaronder meta title) die bepalen op welke plaats je in de resultaten terecht komt. En uiteraard niet vergeten dat je niet moet ranken met je site, maar wel met je website pagina’s op basis van zoek- of sleutelwoorden. Google heeft zelf een mooie pagina gema...
More