Hopelijk gebruik jij Google Analytics niet alleen om te weten hoeveel bezoekers je op je website mag ontvangen. Deze analytics software omvat tal van parameters (én KPI’s)om je site te optimaliseren. Een niet onbelangrijke is de “bounce rate” of weigeringspercentage. De bezoekers dus die onmiddellijk je site verlaten na één pagina bekeken te hebben. Kissmetrics heeft een duidelijke infographic opgesteld die je meer inzicht verschaft in dit ‘vreemde’ getal op je Google Analytics dashboard, nog meer, ze geven ook een percentage verhouding die als ‘normaal’ mag beschouwd worden naargelang het type website. Let wel, heb je bv maanden geen Adwords campagne laten lopen en je start een nieuwe grootse campagne op, kan dit je bounce rate plotseling verhogen; reden: slechte landindspagina. Monitor die bounce rate dus, want je gaat op basis daarvan de nodige (marketing) acties moeten opstarten.

 

weigeringspercentage-bouncerate

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.