Dubbele inhoud en zoekmachine optimalisatie

MP900422389Wanneer men denkt aan SEO of zoekmachine optimalisatie, gaat meestal onmiddellijk de aandacht naar technische elementen zoals Title Tags, meta data voor keywords (sleutelwoorden of zoekwoorden), aanmelden bij zoekmachines, link building enz. Het is uiteraard van belang dat het technische aspect de fundering legt voor de ranking van uw site of pagina’s in zoekrobotten als Google of Bing, maar eens die zaken op punt staan, komt de inhoud in de kijker.

Wat ben je met een site die weinig content (tekst, beeld, video) aanbiedt. Als de weinige content dan ook nog zelden wordt aangepast, zal de site door Google als een weinig waardevolle bestemming gezien worden, wat dan weer de ranking in de zoekresultaten negatief zal beïnvloeden.

Conten (of inhoud) is dus van groot belang, maar naast het aanbieden van informatie, én het updaten, is het ook van belang dat uw teksten uniek zijn. Uw teksten op meerdere websites plaatsen is dan ook af te raden. Daarmee bedoelen we dan niet dat u mogelijk een aparte mobiele website hebt, of uw teksten ook in een printversie aanbiedt, daar zijn immers technische oplossingen voor (bv canonical url’s), maar het is perfect mogelijk dat u ergens gastblogger bent, of u levert artikels aan partnersites ed. Copieer de teksten dan niet zomaar, maar herschrijf ze. Neem desnoods een copyriter in dienst om dit aan te pakken. In hoeverre teksten herschrijven? Test u gewoon even de content via de site www.copyscape.com, een website om plagiaat op te zoeken, maar die u evengoed kan helpen om dubbele teksten te vermijden.

 

Meer info over dubbele inhoud bij Google zelf:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66359

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.