Ken jij je Facebook vriendje eigenlijk wel?

Vaak hoor ik mensen zich zorgen maken over hun privacy op Facebook, maar jammer genoeg zijn ze zelf vaak schuldig aan het delen van persoonlijke informatie met mensen die ze niet kennen. En dat is dan te wijten aan gebrek aan basiskennis Facebook. Zo heb je een heleboel mogelijke instellingen om je gegevens af te schermen,  zo kan je met lijsten werken die aparte instellingen geven, enz.

Het ergste is echter dat velen het verschil niet kennen tussen een Facebook profiel en Facebook fanpagina (ook bedrijfspagina genoemd). Er zijn tal van verschillen, maar hier ga ik het enkel even houden op het verschil van relatie tussen een profiel en een fanpagina.

Fans blokkeren op je fanpagina

Fans verzamelen is uiteraard één van je doelstellingen van je fanpagina (of bedrijfspagina). Maar wat nu als er een fan tussen zit die steevast negatieve commentaar plaatst, of erger nog leugens.

In eerste instantie probeer je eerst de verstandhouding recht te trekken, maar als het echt niet lukt, dan ben je genoodzaakt deze persoon de toegang tot je fanpagina te ontzeggen en ook te blokkeren. Dat doe je als volgt:

Content Marketing

Enkel via traditionele advertentiekanalen nieuwe klanten aantrekken is anno 2012 echt wel passé. Een eerder onderzoek van Facilitate Digital wees al uit dat in Nederland 52% van de geplaatste online advertenties zelfs nooit gezien worden (=banner blindheid). Ondanks Content Marketing niet echt nieuw is, blijken marketeers het nu echt wel structureel te gaan gebruiken. Een

Presenteren, hoe het niet moet…

Een presentatie geven, bij sommigen breekt het zweet al uit als ze er nog maar aan denken. Het is nochtans niet zo heel moeilijk. De allerbelangrijkste tip die ik kan geven: voorbereiden! Een cliché, maar dat is inderdaad het halve werk. Hieronder een leuk filmpje hoe het niet moet Daaronder mijn slides van een presentatie die

Bounce Rate of weigeringspercentage uitgelegd

Hopelijk gebruik jij Google Analytics niet alleen om te weten hoeveel bezoekers je op je website mag ontvangen. Deze analytics software omvat tal van parameters (én KPI’s)om je site te optimaliseren. Een niet onbelangrijke is de “bounce rate” of weigeringspercentage. De bezoekers dus die onmiddellijk je site verlaten na één pagina bekeken te hebben. Kissmetrics

Dubbele inhoud en zoekmachine optimalisatie

Wanneer men denkt aan SEO of zoekmachine optimalisatie, gaat meestal onmiddellijk de aandacht naar technische elementen zoals Title Tags, meta data voor keywords (sleutelwoorden of zoekwoorden), aanmelden bij zoekmachines, link building enz. Het is uiteraard van belang dat het technische aspect de fundering legt voor de ranking van uw site of pagina’s in zoekrobotten als